Logo portalu

Logotyp Sportowy Rzeszow

Logotyp Sportowy Rzeszow

Pliki do pobrania

Program nagród za wysokie wyniki sportowe

Informujemy, że nabór wniosków o przyznanie nagród dla osób fizycznych osiągających wysokie wyniki w międzynarodowym i krajowym współzawodnictwie sportowym w 2024 roku został ogłoszony.

Wszelkie informacje pod adresem:

Wydział Sportu i Rekreacji - Nagrody - Nagrody dla osób fizycznych osiągających wysokie wyniki w międzynarodowym i krajowym współzawodnictwie sportowym w 2024 r. - Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Rzeszów

Zezwolenie na przeprowadzenie sportowej imprezy masowej

Procedura ubiegania się o zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej.

Zgodnie z art. 25 ust. 1 oraz art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz.U.2023.616) organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy, jest obowiązany wystąpić:

  • do wójta, burmistrza, prezydenta miasta właściwego ze względu na miejsce przeprowadzenia imprezy,  z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
  • do Komendanta Miejskiego Policji, Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej, Dyrektora Pogotowia Ratunkowego, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach.
  • do Komendanta oddziału Straży Granicznej z powiadomieniem (w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej);
  • Komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej z powiadomieniem (w przypadku przeprowadzania imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej). 

Do wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej organizator załącza:

  • graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz  z jego opisem, zawierający:
    oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
  • oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
  • oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu  i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
  • informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
  • instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia  w miejscu i w czasie imprezy masowej,  (w/w instrukcję należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej);
  • terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych –w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
  • informację o liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
  • informację oprzewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
  • informację o liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
  • informację o osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia;
  • informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej  – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka;
    zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk;
  • informację o odpłatności za wstęp na imprezę;
  • powiadomieniu:
    - Komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej,
    - Komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej na terenach będących  w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej
  • opinie: Komendanta Miejskiego Policji, Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej, dysponenta zespołów ratownictwa medycznego, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, które powinny zawierać informacje
    o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach.

UWAGA!
Opinie w/w organów należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej;

Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej składa się nie później niż na 30 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej w Wydziale Sportu i Rekreacji ul. Hetmańska 69, 35-078 Rzeszów (Stadion Miejski "Stal" w Rzeszowie - trybuna wschodnia, pok. 19).

Opłaty związane z uzyskaniem zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej:

Na podstawie Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2022.2142).

Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej wynosi 82 zł. 

Uiszczenie opłaty skarbowej jest czynnością poprzedzająca złożenie wniosku o wydanie decyzji na przeprowadzenie imprezy masowej.

Opłatę skarbową można uiścić:

  • przelewem na konto Bank Peako S.A. nr 90 1240 6960 3851 0062 0000 0423 Urzędu Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów

Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej należy dostarczyć w chwili złożenia wniosku w sprawie wydania zezwolenia.

W przypadku opłaty bezgotówkowej na przelewie należy dokładnie oznaczyć dane wpłacającego oraz tytuł z jakiego powstało zobowiązanie np. opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.

Termin załatwienia sprawy:

Prezydent Rzeszowa wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie w terminie 14 dni od daty wydania zezwolenia lub odmowy wydania zezwolenia.
Samorządowe Kolegium Odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia.
Odwołanie od decyzji nie wstrzymuje jej wykonania.

Kontrola imprez:

W trakcie realizacji imprezy, na podstawie imiennego upoważnienia udzielonego przez Prezydenta Miasta, może nastąpić kontrola zgodności przebiegu imprezy z warunkami określonymi w zezwoleniu. W przypadku stwierdzenia niespełnienia przez organizatora imprezy masowej warunków określonych w zezwoleniu, uprawniony przedstawiciel Prezydenta Miasta wydaje decyzję o przerwaniu imprezy masowej, nadając jej rygor natychmiastowej wykonalności.

Przepisy karne:

Kto organizuje imprezę masową bez zezwolenia lub niezgodnie z warunkami określonymi w zezwoleniu lub przeprowadza imprezę wbrew zakazowi podlega grzywnie nie mniejszej niż 240 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

Pliki do pobrania

Zgłoszenie imprezy niemasowej

Zgłoszenie o zamiarze zorganizowania imprezy sportowej nie będącej imprezą masową w myśl ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych.

Do kogo adresowana jest procedura:

Organizatorzy jednorazowych lub cyklicznych imprez sportowych nie będących imprezami masowymi na terenie Gminy Miasto Rzeszów.

Forma załatwienia sprawy:

Przyjęcie i sprawdzenie zgłoszenia. W przypadku przyjęcia zgłoszenia bez zastrzeżeń nie udziela się odpowiedzi.

Opłaty:

Postępowanie nie podlega opłatom.

Termin załatwienia sprawy:

Niezwłocznie, nie później niż 14 dni od daty złożenia kompletnego wniosku

Przyjęcie zawiadomienia oraz dodatkowe informacje:

Urząd Miasta Rzeszowa

Wydział Sportu i Rekreacji
ul. Hetmańska 69, 35-078 Rzeszów

Telefon, e-mail:

tel. 17 875 47 77

sport@erzeszow.pl

Pliki do pobrania

Wniosek o wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1488),
Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz.2261), 
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572), 
Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych (Dz. U. Nr 243, poz. 1449),
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 2111), 
Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 107).

Wymagane dokumenty:
Wniosek w sprawie wydania zaświadczenia oraz potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej (17 zł).
Wniosek musi zawierać nazwę, siedzibę Klubu oraz uzasadnienie celu wydania zaświadczenia.

Opłaty:
Wydanie zaświadczenia z ewidencji uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.- zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej Część II punkt 21. 

Opłatę skarbową można uiścić:

  • przelewem na konto Bank Peako S.A. nr 90 1240 6960 3851 0062 0000 0423 Urzędu Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów

Termin i miejsce załatwienia sprawy:
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni. 
Urząd Miasta Rzeszowa Wydział Sportu i Rekreacji, ul. Hetmańska 69, 35-078 Rzeszów

Tryb odwoławczy
Nie przysługuje. 

Pliki do pobrania

Wpis do ewidencji klubów sportowych

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o dokonanie wpisu.
2. Protokół z Zebrania Założycielskiego (wraz z uchwałami)
3. Lista obecności na zebraniu założycielskim
4. Lista Założycieli
5. Statut - dwa oryginalne egzemplarze oraz wersja elektroniczna (do weryfikacji wysłana na adres: msolarski@erzeszow.pl

(Szablony ww. dokumentów znajdują się w sekcji do pobrania). 

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miasta Rzeszowa
Wydział Sportu i Rekreacji
ul. Hetmańska 69, 35-078 Rzeszów

Opłaty:
Opłata skarbowa - 10 zł

Na podstawie Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2022.2142).Uiszczenie opłaty skarbowej jest czynnością poprzedzająca złożenie wniosku o wpis do ewidencji klubów sportowych.

Opłatę skarbową można uiścić:

  • przelewem na konto Bank Peako S.A. nr 90 1240 6960 3851 0062 0000 0423 Urzędu Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów

Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej należy dostarczyć w chwili złożenia wniosku w sprawie wydania zezwolenia. W przypadku opłaty bezgotówkowej na przelewie należy dokładnie oznaczyć dane wpłacającego oraz tytuł z jakiego powstało zobowiązanie np. opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.

Termin i sposób załatwienia:
Wpisu dokonuje się w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku w przypadku niestwierdzenia błędów formalno-prawnych.

Podstawa prawna:
art. 4 ust. 4 i ust. 7 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz.U.2022.1599).

Inne informacje:

Procedurę powołania klubu sportowego w formie stowarzyszenia reguluje ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r.  Prawo o stowarzyszeniach 

Dodatkowych informacji w sprawie można uzyskać pod numerem telefonu: 17 875 47 66.

Pliki do pobrania
wniosek_wzor.docx [.docx] 19.91KB
protokol_wzor.docx [.docx] 16.07KB
obecnosc_wzor.docx [.docx] 12.77KB
statut_uks.docx [.docx] 28.77KB

Likwidacja klubu sportowego / skreślenie z ewidencji

Podstawa prawna:
1)  art. 4. ust. 4 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2023 r., poz. 2048),
2) art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024, poz. 572),
3) paragraf 9 rozporządzenia Ministra Sportu z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych (Dz. U. Nr 243, poz. 1449)
 
Wymagane dokumenty: 
1.  Wniosek o wykreślenie klubu sportowego z Ewidencji uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej.
2.  Protokół z zakończenia likwidacji klubu.
 
Sposób i miejsce składania dokumentów:
Osobiście osoba upoważniona - likwidator
Miejsce złożenia dokumentów: Urząd Miasta Rzeszowa, Wydział Sportu i Rekreacji, ul. Hetmańska 69, 35-078 Rzeszów

Termin i sposób załatwienia:
Wniosek o wykreślenie uczniowskiego klubu sportowego lub klubu sportowego działającego w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej organ rejestrowy rozpatruje niezwłocznie, a rozstrzygnięcie powinno nastąpić nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
 
Opłaty:
nie podlega opłacie skarbowej wykreślenie z ewidencji (wydanie decyzji administracyjnej orzekającej o wykreśleniu z ewidencji) uczniowskiego klubu sportowego (podstawa prawna: art. 2 ust.1 lit. g ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz. U. z 2023, poz. 2111),

10 zł opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej orzekającej o wykreśleniu z ewidencji klubu sportowego działającego w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej (podstawa prawna art. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz. U. z 2023, poz. 2111).

Opłatę skarbową można uiścić:

  • przelewem na konto Bank Peako S.A. nr 90 1240 6960 3851 0062 0000 0423 Urzędu Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów

Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Rzeszowa w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. 
 
Czynności powiązane
W razie rozwiązania się klubu sportowego konieczne jest wyznaczenie likwidatorów (likwidatora).
 
Obowiązkiem likwidatora jest:
- złożenie wniosku o dokonanie zmiany danych w Ewidencji uczniowskich klubów sportowych - podanie imienia, nazwiska, miejsca zamieszkania likwidatora. Do wniosku należy załączyć protokół lub uchwały z walnego zebrania członków, na którym podjęto uchwałę o rozwiązaniu klubu,
- podanie do publicznej wiadomości informacji o wszczęciu postępowania likwidacyjnego,
- przeprowadzenie likwidacji w możliwie najkrótszym czasie,
- po zakończeniu likwidacji złożenie do organu ewidencyjnego wniosku o wykreślenie klubu z Ewidencji uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej.
 
Czynności likwidacyjne obejmują także:
- sporządzenie sprawozdania finansowego (bilansu otwarcia i zamknięcia likwidacji) - zgodnie z art.12 ust.1 pkt 5 i art. 12 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023, poz. 120 ),
- dokonanie spisu inwentarza rzeczowego majątku,
- ustalenie aktualnego stanu konta potwierdzonego wyciągiem bankowym,
- wyegzekwowanie należności od dłużników,
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków wierzycieli,
- przeprowadzenie archiwizacji dokumentów,
- zawiadomienie banku prowadzącego obsługę rachunku bankowego,
- dokonanie niezbędnych czynności urzędowych związanych z zakończeniem działalności,
- zbycie mienia (zgodnie z uchwałą walnego zebrania członków).
- zamknięcie ksiąg rachunkowych,
- sporządzenie sprawozdań finansowych zgodnie z ustawą o rachunkowości.

Ewidencja klubów sportowych

Kluby sportowe.

Pliki do pobrania
kluby_sportowe.docx [.docx] 23.97KB

Ewidencja Uczniowskich Klubów Sportowych

Uczniowskie kluby sportowe.

Pliki do pobrania