Strefa dla Klubów
Wniosek o objęcie patronatem honorowym lub udział w komitecie honorowym
Logotyp Sportowy Rzeszow
Logotyp Sportowy Rzeszow
Dotacje dla klubów sportowych
Konkursy ofert 2025 r.:
- Otwarty konkurs ofert na dotacje celowe, na wsparcie finansowe zadań publicznych w 2025 roku z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu oraz naboru kandydatów do komisji konkursowej
- Otwarty konkurs ofert na powierzenie realizacji zadań publicznych w 2025 roku z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu, wybranych przez mieszkańców Rzeszowa w ramach Rzeszowskiego Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok
Program nagród za wysokie wyniki sportowe
Informujemy, że nabór wniosków o przyznanie nagród dla osób fizycznych osiągających wysokie wyniki w międzynarodowym i krajowym współzawodnictwie sportowym w 2024 roku zostanie ogłoszony w Lutym 2025 r.
Zezwolenie na przeprowadzenie sportowej imprezy masowej
Procedura ubiegania się o zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej.
Zgodnie z art. 25 ust. 1 oraz art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz.U.2023.616) organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy, jest obowiązany wystąpić:
- do wójta, burmistrza, prezydenta miasta właściwego ze względu na miejsce przeprowadzenia imprezy, z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
- do Komendanta Miejskiego Policji, Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej, Dyrektora Pogotowia Ratunkowego, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach.
- do Komendanta oddziału Straży Granicznej z powiadomieniem (w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej);
- Komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej z powiadomieniem (w przypadku przeprowadzania imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej).
Do wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej organizator załącza:
- graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji, - oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
- oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
- informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
- instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej, (w/w instrukcję należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej);
- terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych –w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
- informację o liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
- informację oprzewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
- informację o liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
- informację o osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia;
- informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka;
zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk; - informację o odpłatności za wstęp na imprezę;
- powiadomieniu:
- Komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej,
- Komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej - opinie: Komendanta Miejskiego Policji, Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej, dysponenta zespołów ratownictwa medycznego, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, które powinny zawierać informacje
o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach.
UWAGA!
Opinie w/w organów należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej;
Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej składa się nie później niż na 30 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej w Wydziale Sportu i Rekreacji ul. Hetmańska 69, 35-078 Rzeszów (Stadion Miejski "Stal" w Rzeszowie - trybuna wschodnia, pok. 19).
Opłaty związane z uzyskaniem zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej:
Na podstawie Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2022.2142).
Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej wynosi 82 zł.
Uiszczenie opłaty skarbowej jest czynnością poprzedzająca złożenie wniosku o wydanie decyzji na przeprowadzenie imprezy masowej.
Opłatę skarbową można uiścić:
- gotówką w kasie Urzędu Miasta Rzeszowa, ul. Okrzei 1, pok. 53,
- przelewem na konto Bank PKO BP S.A. nr 17 1020 4391 2018 0062 0000 0423 Urzędu Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów.
Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej należy dostarczyć w chwili złożenia wniosku w sprawie wydania zezwolenia.
W przypadku opłaty bezgotówkowej na przelewie należy dokładnie oznaczyć dane wpłacającego oraz tytuł z jakiego powstało zobowiązanie np. opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
Termin załatwienia sprawy:
Prezydent Rzeszowa wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie w terminie 14 dni od daty wydania zezwolenia lub odmowy wydania zezwolenia.
Samorządowe Kolegium Odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia.
Odwołanie od decyzji nie wstrzymuje jej wykonania.
Kontrola imprez:
W trakcie realizacji imprezy, na podstawie imiennego upoważnienia udzielonego przez Prezydenta Miasta, może nastąpić kontrola zgodności przebiegu imprezy z warunkami określonymi w zezwoleniu. W przypadku stwierdzenia niespełnienia przez organizatora imprezy masowej warunków określonych w zezwoleniu, uprawniony przedstawiciel Prezydenta Miasta wydaje decyzję o przerwaniu imprezy masowej, nadając jej rygor natychmiastowej wykonalności.
Przepisy karne:
Kto organizuje imprezę masową bez zezwolenia lub niezgodnie z warunkami określonymi w zezwoleniu lub przeprowadza imprezę wbrew zakazowi podlega grzywnie nie mniejszej niż 240 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.